Page 1 of 7 1234567 LastLast
Results 1 to 10 of 65

Thread: Stripbeurs Rijswijk 2004: een verslag

Inactive Member Unison's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Ik kreeg van Olav vandaag al het verwijt dat ik nauwelijks meer op het messageboard post, dus laat ik daar bij deze maar verandering in aanbrengen. Op mijn rechterhand prijkt momenteel de tekst:
    Darling Market
    Volmerlaan 12
    2288 GD RIJSWIJK
    tel. 070-307 59 00

Dat betekent dus dat ik de beurs in Rijswijk heb bezocht. Om 9.22 uur kwam ik op station Rijswijk aan, alwaar ik eerst een cappucino bij de Wizzl heb gedronken. Om 9.39 uur arriveerde Eric, oftewel ze Dutch Spider, waarna wij ons in gezelschap van Bounty Hunter naar de evenementenhal verplaatsten.

De beurs was iets groter van opzet dan vorig jaar, hetgeen niet gezegd kan worden van het aantal boardbezoekers. Eric en ik hebben de volgende bezoekers gespot: Olav en Tom, Cursed_Angel, imagefan, Baard en Bruce Wayne. Met Olav en Tom hebben we iets te lang staan babbelen, want we kregen het verzoek om onze conversatie op een veilige afstand van een van de stands voort te zetten. Peter (Cursed_Angel) verkocht, waarschijnlijk in het kader van valentijn, bij de stand van DVD Report kusjes voor vier euro. [img]graemlins/kiss.gif[/img] [img]wink.gif[/img] En imagefan wist te vertellen dat hij voor Sven Marsman nog een aantal Rob Liefeld comics in de aanbieding heeft.

De buit van vandaag viel niets tegen.
    Comics (totaal 19 euro, waarbij 1 dollar = 1 euro)
    Daredevil The Man Without Fear # 1-5 (van Frank Miller en John Romita JR)
    Marvels # 0
    What if # 105 (introductie Spider-Girl)

Tevens een 2-disc DVD van The Hulk voor 13 pleuro gekocht (afdingen!).

Eric en ik hebben na afloop nog een bord bami met sat? voor vijf pleuro naar binnen gewerkt en om 13.39 uur hebben we vanuit Rijswijk de trein huiswaarts genomen. Eric is nu waarschijnlijk bij Blunder zijn wekelijkse dosis aan het ophalen. [img]smile.gif[/img]

Al met al een leuke beurs, maar geen dagvullend programma. Volgend jaar weer? Wat mij betreft wel!

<font color="#cc6600" size="1">[ February 15, 2004 07:32 AM: Message edited by: Oh! ]</font>

Inactive Member Cursed_Angel's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Hey Johan, we hadden toch afgesproken dat we het niet over die kusjes zouden hebben op het board??? [img]wink.gif[/img]

Maarre, het was een gezellige beurs in ieder geval. Ik heb even met Olav en Tom gesproken (waar zelfs de oerslechte stripdagen weer naar boven kwamen), wat langer met Eric en Johan, heb Baard in een flits gezien en uiteraard met mijn naamgenoot van Comicasa gesproken. Daar had ik dan ook mijn grootste portie comics, want er waren 3 trades binnengekomen. (nieuwste Uncanny, X-treme en Exiles). Verder heb ik nog de eerste Bendis Daredevil trade uit een bak gevist en nog een nummertje Gotham Knights en JLA gekocht. Oh ja, en nog een hardcover van Guust Flater voor 5 euro. Helaas was het overige comic aanbod niet groot, maar aan de andere kant heb ik wel genoeg kunnen vinden en kom ik eens niet thuis met een lading uit een 50 cent doos gegraaide comics waar ik toch de helft niet van lees...

Peter

Inactive Member Bricky-NL's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Ik ben er ook geweest. Het was de eerste keer dat ik een beurs in rijswijk bezocht en die viel absoluut niet tegen. Ik ben er van ca. half elf tot 2 uur geweest en heb de meeste kramen een keer of vier gezien. Mooi weer wat gezochte spullen van mijn gezocht lijstje af kunnen halen.

Laten we voorop stellen dat ik me prima vermaakt heb. Toch een paar _kleine_ opmerkingen:

De rechterkant van de zaal was rommeling, en dat daar de info te vinden was wie waar stond was niet handig. Een plattegrondje in de striptas was leuk geweest.

Recente gewone superman comics waren er nauweljks te vinden. Ze willen mijn euro's dus niet hebben :-)

Comicasa: ultimate x-men 7 voor een duurdere prijs dan de prijs die op de website vermeld staat (17 nogwat i.p.v. 15,60). Jammer. Het zal wel iets met de dollarkoers zijn maar ik heb hem maar mooi laten liggen.

Waarom er altijd zo weinig juniorpress omnibussen te koop staan is mij een raadsel. Ik zoek nog steeds aantal nummers en daar had ik mijn euro's graag aan uitgegeven.

Maar verder geen gezeur het was een prima beurs. Iedereen die twijfelt om morgen te gaan; gewoon doen.

<font color="#cc6600" size="1">[ February 14, 2004 04:20 PM: Message edited by: Bricky ]</font>

Inactive Member Elke's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Hallo

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik heb me goed geamusseerd op de beurs. Veel gekocht. Dennis bedankt voor het achterhouden van de x-men. Stephan bedankt voor de supercomic.

Ik was er dus ook.
    We hebben niet onwijs veel comics gekocht, nou jaah, toch al een stuk of 40 voor mij en vriendlief, heeft onwijs veel gekocht, crumb enzo. heeft ook nog door urbanus en tekenaar wat laten signeren (wat mij enigzins NIET boeit) en door martin Lodewijk, die er volgens mij zelf weinig zin in had.

Ff nog wat tijdstippen noemen, we waren er rond 12:00u en om 16:00u waren we onderweg naar buiten.

Er was veel te zien en nog meer te kopen. Moet zeggen dat er maar een vervelende kraamverkoper was, maar dat kan ook komen omdat ik maar wat aan het bladderen was en niets daar heb gekocht.
    Verder waren er echt onwijs vriendelijke mannen, Heb geen enkele vrouwelijke verkoopster gesproken. Was een zeer geslaagde dag. Iedereen die nog wilt gaan en twijfeld, doe het maar....

Inactive Member Y2KOh4's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Hmm, en ik maar denken dat ik gisteren iedereen van het board wel had gezien die aanwezig was. Niet dus.

Foei, Bricky en Elke. [img]rolleyes.gif[/img]

Rijswijk was beduidend beter dan twee jaar geleden, toen ik voor het laatst deze beurs bezocht. De zaal was groter, gezelliger ingericht en leuker verlicht. De stands waren echter wel heel ruim opgezet, met gangpaden waar je gemakkelijk tien man breed naast elkaar kon staan.

Zoals Johan hierboven al opmerkte, betekende dat blijkbaar niet dat je in die gangpaden met elkaar mocht praten. We werden verdorie gewoon weggestuurd! Ik wil niet vervelend zijn, maar mijn ervaring is, dat een groepje pratende mensen voor je stand altijd andere bezoekers aantrekt. Kortom, wat zeurt zo'n vent?! Het spreekt voor zich, dat we die middag niet meer bij die stand terug zijn geweest.

Na een vlotte lift van collega Tom stonden we om 10:30 uur in de Darling Expo. We hadden vooraf al ingeschat, dat we niet tot sluitingstijd zouden blijven en die voorspelling kwam uit: rond een uur of twee gingen we weer huiswaarts. Niet met lege tassen, gelukkig. In tegenstelling tot twee jaar geleden heb ik w?l wat gekocht, namelijk drie oude nummers van Impulse (door Ramos) en de nieuwe hardcover van de Europese strip Atalante.

Tussendoor natuurlijk veel gebabbeld met boardgenoten (Aart, Peter, Marvin, Johan, Eric, Erik), tekenaars (Chris, Steven, Romy) en andere ongure types (ehhh). Vooral het aantal Eriks en Erics was angstaanjagend hoog.

Al met al was het een leuke dag. Het is toch altijd anders om naar een beurs te gaan waar je zelf niet in een stand staat, maar de sfeer was hier goed en de locatie was best okay (althans, Tom en ik snorden in ??n keer goed; dat schijnt niet voor iedereen zo te zijn geweest).

Op naar de volgende beurs. Op naar Haarlem.

Inactive Member dannyde's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Hoewel ik Rijswijk weer lekker amusant vond (en weer geen board member gesproken, zal er de volgende keer specifiek op letten en minder op de comics), viel het me toch op dat er qua cartoon gebeuren weinig was.

Ik was in de veronderstelling dat ze ook wat meer aan animaties zouden doen, maar daar kon ik iig niks van bespeuren.

Maar niettemin voldoende op strip/comic gebied, al heb ik het heel mild gehouden, met alleen mijn bestellingen bij Comicasa (waar ik het opvallend rustig vond in de ochtend) en enkele trading cards (koopie), en een tweetal europese strips (ook koopies).

Was ook wel leuk merchandise en voornamelijk leuke action figures. Maar toen bleek dat ik inmiddels een echte cheapo ben geworden wat dat betreft, want bij elke stand moest ik toch eraan denken dat ik het via internet vele malen goedkoper kon krijgen. Heeft een van jullie dit gevoel ook gehad, of was ik de enige?

Wat betreft Lodewijk, ik zag hem nog bij de ingang binnen komen samen met een collega en twee grote dozen, toen die oude man die de kaartjes controleert doodleuk aan Lodewijk vroeg waar zijn kaartje is, 'Ja maar, ik ben Martin Lodewijk'. En de oude man nog eerst op z`n lijstje met gasten kijken of er idd ene Lodewijk op de lijst stond. Hilarisch. Gelukkig stond er wel een medewerker die wist wie Lodewijk was en die arme man gewoon doorlopen.

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by Joe_Cool:
    Ik was in de veronderstelling dat ze ook wat meer aan animaties zouden doen, maar daar kon ik iig niks van bespeuren.

D'r zou ook iets van cabaret of stand up komen. Niks van gezien maar eerlijk gezegd ook niks van gemist. Veels te druk geweest met zoeken naar comics.

Heeft een van jullie dit gevoel ook gehad, of was ik de enige?

Ja, ikke maar dan wat betreft trades die soms zo'n 7 a 8 euro duurder zijn dan via internet. Dat je denk je ik wacht wel tot Milehigh ze weer op voorraad heeft en een trade kortings actie houdt.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by Y2KOh4:

Foei, Bricky en Elke. [img]rolleyes.gif[/img]
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">1. Je WD shop heeft geen WD t-shirt in de maat M. Anders had ik die kunnen kopen en had jij mij kunnen aanspreken en/of groeten [img]wink.gif[/img]

2. Ik was veels te druk met gezochte comics te bemachtigen, daarvoor ging ik immers naar de beurs. [img]redface.gif[/img]

3. Toen ik wel even tijd had wou ik niet de heftige "hoe slecht de laatste Aliens film wel niet was" discussie gaan zitten verstoren om me even voor te stellen...

Inactive Member Y2KOh4's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by Bricky:
    3. Toen ik wel even tijd had wou ik niet de heftige "hoe slecht de laatste Aliens film wel niet was" discussie gaan zitten verstoren om me even voor te stellen...
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Daar was ik volgens mij niet bij; ik heb het zelf in ieder geval niet over Aliens gehad.

Volgende keer gewoon storen en je voorstellen, dus. [img]graemlins/angel.gif[/img]

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Ik weet niet ook niet hoe jij er uitziet maar ik kreeg het idee dat er board members bij de comicasa stand stonden te discuzeuren. Die discussie was rond kwart voor twee.

Page 1 of 7 1234567 LastLast